پوشش در اسلام

بخش مجازی جلسات بررسی پوشش در اسلام

پوشش در اسلام

بخش مجازی جلسات بررسی پوشش در اسلام

معرفی کتاب العرب فی العصور القدیمة

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵ ب.ظ

العرب فی العصور القدیمه

کتاب العرب فی العصور القدیمة: مدخل حضاری فی تاریخ العرب قبل الاسلام را دکتر لطفی عبدالوهاب یحیی  استاد تاریخ تمدن از دانشگاه لندن در سال1978 نگاشته است. کتاب دارای سه بخش و ده فصل است. بخش اول با عنوان «المنطقة و الشعب و الارض» در سه فصل به  موقعیت جغرافیایی، حضور سامیون در جزیرة العرب و ویژگی‌های اقلیمی این منطقه می‌پردازد. در بخش دوم با تقسیم منابع تاریخی به آثار و نقش‌های باستانی، متون دینی، کتاب‌های تاریخ و شعر جاهلی به بررسی منابع قابل استناد می‌پردازد. در بخش سوم و نهایی در سه فصل جامعه‌ی عرب قبل از اسلام را بررسی می‌کند. ابعاد اقتصادی در فصل اول این بخش، ابعاد سیاسی، اجتماعی و دینی در فصل دوم و ارتباطات خارجی در فصل سوم تحلیل می‌گردد. این کتاب اگر چه فصل جداگانه‌ای را به زنان اختصاص نداده‌است امّا در فصول دیگر آن، به ویژه فصل مربوط به منابع تاریخی برای جلسات ما قابل استفاده است.

برای مطالعه این کتاب می‌توانید از این لینک یا از این لینک استفاده نمایید.

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید. اگر تعداد جلسات و زمان آن را معین بفرمایید ممنون می‌شوم.
پاسخ:
سلام . ممنون از شما. فعلا چهارشنبه‌ها ساعت 3 برگزار می‌شود. با توجه به تغییر در برنامه بنده احتمال تغییر روز آن وجود دارد که پیشتر به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسانم. تعداد جلسات بستگی به مشارکت اعضای جلسه دارد. برنامه‌ بنده برای  16 جلسه است که تنها در صورتی محقق می‌شود که حضور اعضا در جلسات فعال باشد و وظایفی که تقسیم می‌گردد را در زمان مشخص انجام دهند.
این کتاب‌ها به فارسی هم ترجمه شده‌است؟
پاسخ:
تا جایی که اطلاع دارم نه. اگر کتابی ترجمه هم شده باشد اشاره خواهم کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی